U današnje vrijeme recesije sve je manje poslovnih subjekata koji se mogu pohvaliti stabilnim poslovanjem, investiranjem, zapošljavanjem te povećanjem prihoda, a posebice povećanjem izvoza. Riječka farmaceutska tvrtka JADRAN-GALENSKI LABORATORIJ (JGL) svijetli je primjer kontinuiranog, isključivo organskog rasta i to već punu 21 godinu postojanja. Tvrtka i u 2012. bilježi nove uspjehe koji su rezultat ulaganja u razvoj novih proizvoda i jačanje portfelja na postojećim tržištima, otvaranje novih tržišta te dizanja kompetencija u sustavu kako bi isporuka prema kupcima na svim tržištima bila u skladu s visoko postavljenim ciljevima.
Prema prvim, još uvijek neslužbenim rezultatima, u protekloj je godini ukupan prihod JGL-a rastao za 19 posto, izvoz za čak 25 posto, a udio izvoza u ukupnom prihodu bio je 75 posto. Sukladno temeljnom strateškom cilju - internacionalizaciji, JGL je danas prisutan u tridesetak država Europe, SAD-a te ZND-a, a najjače tržište i dalje je ono rusko. Svjedoče tomu i brojna priznanja koje je tvrtka kao izvoznik primila kroz godine, a među kojima se ističe najnovija plaketa Zlatne kune za najuspješniju tvrtku PGŽ-a u kategoriji velikih tvrtki, dodijeljena joj krajem 2012.
Odluka o pokretanju vlastitih operacija na tržištu Rusije, a potom Ukrajine i Kazahstana, bila je, tvrde u JGL-u, jedna od ključnih strateških odluka. U prvim godinama, a radi se o kasnim devedesetima, stvarani su preduvjeti za tržišno pozicioniranje, jezgra ljudi koja je to pokretala i danas je u tvrtki, najvećim dijelom u Rusiji iz koje se poslovanje koncentrično širilo i u ostale države ZND-a. Bilo je zahtjevno pronaći svoje mjesto na tržištu kojeg je već tada odlikovala iznimna razvijenost, na kojemu su bile prisutne gotovo sve multinacionalne farmaceutske tvrtke. Usprkos tome, JGL je uspio svoj proizvodni portfelj prilagoditi specifičnostima tržišta te vrlo brzo postići prepoznatljivost u odabranim tržišnim i terapijskim segmentima, posebice u segmentu nazalnih dekongestiva na bazi morske vode, te ostvariti zavidnu dinamiku rasta.
Danas je JGL na 62. mjestu među 800 proizvođača na farmaceutskom tržištu Rusije, a glavni proizvod Aqua Maris nazalni sprej nalazi se u Top 50 svih tamošnjih registriranih proizvoda kojih je više od deset tisuća! JGL-ovo predstavništvo u Rusiji broji 163 zaposlenika, u 2012. je ostvarilo prodaju od oko 42 milijuna eura, te ima registriranih tridesetak proizvoda u različitim legislativnim kategorijama. Ovaj je rezultat postignut "pokrivanjem" samo desetak posto klijenata - farmaceuta, liječnika opće prakse i specijalista, kao i fokusom na nekoliko terapijskih grupa - otorinolaringologiju, ginekologiju, dermatologiju, oftalmologiju. Sve to, svjesni su u JGL-u, ponajprije govori o velikom i neiscrpnom potencijalu ruskog i ostalih tržišta ZND-a na kojima za JGL ima još puno prostora za širenje i razvoj.
Uz rusko, rastu izvoznih rezultata svakako je doprinijela i ekspanzija na ostalom teritoriju ZND-a, u Ukrajini i Kazahstanu, također zemljama s velikim tržišnim potencijalima. JGL-ovo ukrajinsko predstavništvo otvoreno je 2004. godine, u njemu danas radi 53 zaposlenika, a 2012. bilježi prodaju od blizu 6 milijuna eura. Predstavništvo u Kazahstanu otvoreno je dvije godine kasnije, u njemu je zaposleno 33 ljudi, a godišnja prodaja je nešto manja od 3 milijuna eura. Tvrtka je preko partnera prisutna i u svim ostalim zemljama ove regije kao što su Gruzija, Azerbajdžan, Armenija, Bjelorusija, Uzbekistan, Mongolija, Kirgistan, Tadžikistan i Moldavija, što rezultira dodatnom prodajom od oko 880 tisuća eura. JGL ne skriva da, temeljem stečenih pozicija, i dalje ozbiljno računa na rast na tržištima ZND-a.