Jedan od ključnih JGL-ovih projekata za dostizanje strateškog cilja internacionalizacije, projekt razvoja tržišta Ujedinjene Kraljevine, ušao je u završnu fazu. Naime, tijekom listopada realiziran je prvi izvoz proizvoda Aqua Maris na ovo novo tržište JGL-a.
Linija Aqua Maris najinternacionalniji je brend tvrtke, ali i jedan od najuspješnijih hrvatskih izvoznih brendova čiji izvoz čini 98% njegove prodaje. Radi se o prirodnim preparatima za zdravlje uha, grla i nosa na osnovi morske vode iz Jadrana, proizvedenim prema strogo kontroliranoj farmaceutskoj kvaliteti. JGL je tijekom proteklih 13 godina razvio čitavu paletu proizvoda Aqua Maris za njegu i terapiju uha, grla i nosa, a zahvaljujući ovom brendu tvrtka je treći proizvođač na svijetu u kategoriji nasal saline.
- Ujedinjena Kraljevina tržište je koje čini 61 milijun stanovnika, sedmo po prodaji bezreceptnog segmenta u svijetu. JGL-ov projekt istraživanja tržišta OTC nazalnih preparata, kao i cjelokupne poslovne okoline u Velikoj Britaniji, započeo je u siječnju 2011. Godine, a na njegovu je temelju pripremljen strateški plan za ulazak na ovo zahtjevno zapadnoeuropsko tržište. Tijekom 2011. godine uz pomoć konzultanta sastavljena je lista potencijalnih partnera te su provedene dubinske analize specifičnosti tržišta - struktura cijena, distributivni kanali, način promocije i faktori uspjeha, odnosno neuspjeha, brendova koji su već prisutni na tržištu. Ove pripremne aktivnosti bile su ključne za reviziju naših planova i optimizaciju pristupa te za proces pregovora s potencijalnim partnerima koji je završio ove godine, riječi su Anna Marije Donadić, rukovoditeljice programa Aqua Maris, koja dodaje kako odabrani partner na britanskom tržištu djeluje od 1992. godine te posjeduje bogato iskustvo u lansiranju OTC brendova u segmentu prirodnih proizvoda. Njegov je rad fokusiran na rad s ljekarnama, posebice nezavisnim ljekarnama i lancima zdrave hrane, uz mrežu agencija pomoću kojih upravljaju i komunikacijom s krajnjim potrošačem.
Plan za prvu godinu uvođenja obuhvaća 160 000 komada pakiranja, uz procjenu da JGL već u trećoj godini može dostići prodaju od milijun eura na tržištu Ujedinjene Kraljevine. U skladu s rezultatima istraživanja tržišta prilagođena je i komunikacija pakiranja, a Donadić zaključuje kako je cilj tvrtke suradnju dodatno proširiti i na Republiku Irsku.
JGL trenutačno posluje na četrdesetak tržišta svijeta, a čak 353 milijuna kuna od ukupnih prihoda, koji su u 2011. godinu iznosili 518 milijuna kuna, realizirano je na izvoznim tržištima. U prvih osam mjeseci ove godine 67% prihoda JGL-a dolazi s izvoznih tržišta, a prognoza je da će izvoz do kraja godine nositi 75% ukupnih prihoda. U ovoj se godini očekuje rast izvoza za 25% u odnosu na prošlu godinu.
S obzirom na to da je daljnja internacionalna ekspanzija jedna od ključnih strateških poluga strateškog razvoja, strateški odbor tvrtke trenutačno promatra horizont pet godina unaprijed te do 2017. planira napraviti iskorak na još 20 novih tržišta s fokusom na tržišta SAD-a, Brazila, Meksika, Indonezije, zemlje Srednje Europe, Skandinavije, Bliskog istoka, Afrike te Zapadne Europe.