JGL Grupa je u 2018. godini realizirala ukupni prihod od 800 milijuna kuna, te ostvarila 100 milijuna kuna operativne dobiti (EBITDA). U Grupi je, sukladno konsolidiranim nerevidiranim rezultatima, zabilježen rast prihoda od prodaje od šest posto, smanjenje ukupnih rashoda od tri posto, te ostvarenje dobiti iz poslovanja.
Smanjivanjem zaduženosti i neto duga prijevremenom otplatom EBRD kredita postignuta je financijska stabilnost, likvidnost i veća profitabilnost grupe koju uz matičnu kompaniju JGL d.d. čini osam povezanih tvrtki na tržištima Hrvatske, Rusije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Slovenije i SAD-a.
"Poslovnu je godinu obilježio rast prihoda od prodaje u core business-u za osam posto, uz istovremeno smanjenje ukupnih rashoda za tri posto u odnosu na prethodni period. Posebno vesele povećanja tržišnih udjela ključnih brendova unutar respiratornog, oftalmološkog i dermatološkog portfelja, ostvarena u iznimno oštroj tržišnoj utakmici.", ističe Mislav Vučić, glavni izvršni direktor JGL-a, naglašavajući pritom kako je pozitivan pomak vidljiv u svim pokazateljima poslovanja.
Što se tiče najznačajnijih tržišta, u Hrvatskoj JGL Grupa bilježi odlične rezultate prodaje u bezreceptnom segmentu, u Rusiji su povećani tržišni udjeli ključnih brendova Aqua Marisa i Rinomarisa/Meralysa unutar respiratornog, Optinola/Vizola S unutar oftalmološkog i Acnecutana unutar dermatološkog portfelja, a poslovanje u Ukrajini bilježi rast prodaje od čak 90 posto u usporedbi s 2017.
"Naši su brendovi postigli odlične rezultate prodaje, posebice na najvećim tržištima na kojima poslujemo. U Rusiji JGL brendovi rastu tri puta brže od ukupnog tržišta, u Hrvatskoj dva puta brže od tržišta OTC lijekova i medicinskih proizvoda, te deset puta brže u Ukrajini. Važno je naglasiti da, u skladu s našim planovima, nastavljamo s pozitivnim trendovima i dvoznamenkastim rastom i u prvom kvartalu 2019. godine, govori Mislav Vučić.
Tako je u 2018. godini brend Aqua Maris ostvario prodaju od 246,7 milijuna kuna, te je s 36 posto udjela u ukupnoj prodaji i dalje najznačajniji brend JGL Grupe. Slijedi Meralys s ostvarenom prodajom od 47,2 milijuna kuna i rastom od 15 posto u odnosu na prethodnu godinu. Uz dobre rezultate Dramine, odnosno prodaju od 39,9 milijuna kuna i rast od 18,8 posto, brend koji bilježi najveći postotak rasta (53,7 posto) je Vizol S. Iako je na tržišta Rusije, Ukrajine i Kazahstana lansiran tijekom 2018., prvi rezultati prodaje pokazuju vrlo pozitivan trend.
Vrijedi istaknuti i kako je realizacija proizvodnje u 2018. godini u kompaniji JGL d.d. iznosila 32,5 milijuna komada proizvoda, a na tržišta B2C (business-to-consumer) poslovanja ukupno je lansirano 59 proizvoda. Ključni resursi unutar istraživanja i razvoja bili su posvećeni razvoju novih proizvoda u odabranim strateškim terapijskim područjima – respiratornom, oftalmologiji i dermatologiji. Tako je tijekom 2018. u JGL-u bilo ukupno aktivno 18 projekata, od kojih njih 14 vlastitog razvoja. Za tržište Hrvatske izrađene su prve komercijalne serije proizvoda Aqua Maris Hypertonic BOV sprej za nos i Viset kapi za oči – prvog proizvoda bez konzervansa u EU, potpisano je 20 novih ugovora o raznim vidovima suradnje u okvirima B2B (business-to-business) poslovanja, gdje je fokus bio usmjeren na nove prilike širenja poslovanja u EU, kao i projekte u ASEAN i MENA regijama. Osim poslovnih projekata, tijekom 2018. godine JGL je uspješno implementirao dva nova sustava – SAP S/4HANA kao ERP sustav, te serijalizaciju proizvodnje u skladu s EU direktivom.
Što se tiče broja zaposlenika, prošlu godinu je JGL Grupa završila s 964 zaposlenika, od toga je u Hrvatskoj, u sklopu matične kompanije JGL d.d., tvrtke Adrialab i ZU Pablo bilo najviše, 602 zaposlenih, potom slijedi Rusija 202 zaposlena. Od ukupnog broja zaposlenih u JGL Grupi je 77 posto žena i 23 posto muškaraca, a 83 posto zaposlenih je fakultetski obrazovano.