Značajan rast prihoda od prodaje, rast EBITDA-e i smanjenje zaduženosti iz vlastite likvidnosti ključni su rezultati poslovanja JGL-a u prvih šest mjeseci 2018. godine.
JGL grupa u prvom je polugodištu tekuće godine realizirala 349,3 milijuna kuna prihoda iz poslovnih aktivnosti, od čega 269,3 milijuna kuna dolazi iz osnovne djelatnosti, farmaceutskog poslovanja.
Kada se promatraju normalizirani podaci u odnosu na isto razdoblje 2017. godine, koji ne uključuju jednokratne prihode od prošlogodišnje prodaje brendova u Rusiji, primjetan je rast u poslovnim prihodima od 25 posto, rast u poslovnim rashodima od pet posto te značajno smanjenje gubitka od poslovanja u odnosu na prethodno razdoblje. Vidljiv je i pozitivan pomak u svim pokazateljima poslovanja, od likvidnosti preko zaduženosti pa sve do velikog porasta profitabilnosti poslovanja.
"Rezultati poslovanja JGL grupe u prvom polugodištu 2018. dijelom su čak i premašili planove i očekivanja, što pokazuje da je odabrani put transformacije dobar i da na njemu treba ustrajati. Najviše ohrabruju odlični rezultati prodaje gdje uspijevamo zadržati, a negdje i značajno povećati svoje tržišne udjele. Za dobre rezultate prvog polugodišta 2018. zaslužni su svi zaposlenici, svako je svoju dionicu odradio izvrsno i na tome im iskreno zahvaljujem", komentirao je rezultate JGL grupe u prvih šest mjeseci ove godine Mislav Vučić, glavni izvršni direktor JGL-a.
Rastu prihoda od prodaje iz core businessa po stopi od 27 posto u odnosu na isti period prošle godine najviše doprinose tržišta Rusije, Ukrajine i Hrvatske. Porast prihoda u Rusiji posljedica je povećanja tržišnih udjela svih ključnih brendova tvrtke – Aqua Marisa, Meralysa, Dramine i Vizola S. Uz izvrsne rezultate s ruskog tržišta, na kojemu je i uspješno završen proces smanjenja zaliha, značajne stope rasta zabilježene su i na tržištu Ukrajine koje je ostvarilo značajan oporavak nakon izbijanja krize te je u prvoj polovici godine zabilježilo rast od čak 90 posto u odnosu na isti period 2017.
Na hrvatskom tržištu JGL je rastom bržim od tržišta u bezreceptnom segmentu (OTC lijekovi i dodaci prehrani) osigurao rast ukupnog poslovanja, usprkos stalnim pritiscima na cijene lijekova na recept. Promatrajući samo drugi kvartal 2018. godine, JGL u core businessu bilježi rast prodaje od 19 posto koji također ponajviše generiraju tržišta Rusije i Ukrajine.
Vrijedi naglasiti i kako je JGL u prvih šest mjeseci 2018. posredstvom partnera kroz B2B modele ugovorne proizvodnje i licenciranja započeo s prodajom na 17 novih tržišta, u istom periodu lansirano je 28 novih proizvoda, a 12 projekata realizirano je u vlastitom razvoju.
Značajnije promjene u aktivi vidljive su u području kratkotrajne imovine u smislu smanjenja potraživanja od kupaca, koje je rezultat brže naplate potraživanja. Na strani pasive vidljivo je smanjenje dugoročnih i kratkoročnih obveza prema bankama i leasingu. Naime, višak likvidnih sredstava usmjeren je na prijevremeni povrat dugoročnog kredita kod EBRD-a u iznosu od 33,2 milijuna kuna.