JGL i Mamina škrinjica, u suradnji sa Savezom društava "Naša djeca”, a pod okriljem programa "Roditelji na zadatku” organizirali su online panel na temu "Utjecaj pojačane izloženosti djece i mladih digitalnim medijskim sadržajima u vrijeme pandemije”.
Tijekom pandemije koronavirusa mladi i djeca u većoj su mjeri izloženi digitalnim sadržajima, pogotovo tijekom samoizolacije te u periodima pojačanih zaraza Covidom-19, kad se više vremena provodi doma. Tim povodom stručnjakinje iz područja komunikacija, pedagogije i psihologije, doc. dr. sc. Lana Ciboci, prof. psihologije Sanda Puljiz Vidović i prof. socijalni pedagog Sanja Radić Bursać diskutirale su o medijskoj pismenosti djece i mentalnom zdravlju te su savjetovale roditelje kako pružiti djeci podršku tijekom ovog razdoblja.
U svojim izlaganjima panelistice su upozorile da djeca i mladi danas kopiraju ponašanje svojih roditelja u korištenju medija te su istakle da:
- svake godine raste količina vremena koju djeca provode uz medije
- djeca s korištenjem digitalnih uređaja počinju sve ranije
- gotovo svaki peti roditelj nikad ili rijetko gleda sadržaje zajedno sa svojim djetetom
- svakom četvrtom djetetu u dobi od 9 do 11 godina roditelji uvijek je dopuštaju posjećivati društvene mreže
- četvrtina roditelja svojim predškolcima ne postavlja pravila vezano uz korištenje elektroničkih uređaja
- 90 % predškolske djece samostalno traži i pokreće sadržaje koje žele
- više od 50 % roditelja procijenilo je da je online oblik nastave teži za njihovo dijete
- čak 48,6 % učenika OŠ-a izjavilo je da im je online nastava teža, a 29,3 % da im je lakša. Srednjoškolci su bili podijeljeni.
Panel je ukazao na važnost pravilnog odgoja djece i mladih o medijima, odnosno na pravovremeno uvođenje znanja o medijskoj pismenost zbog brojnih negativnih posljedica koje mogu uslijediti ako ono izostane. Pozivamo sve zainteresirane da pogledaju snimku panela OVDJE.